Development of Leadership Soft Skills Among Educational Administrators

 

Development of Leadership Soft Skills Among Educational Administrators

Abstract 

Leadership soft skills are very beneficial for administering organization effectively and efficiently. The aim of this study is to measure the development of leadership soft skills among educational administrators using the guidelines. The school administrators need to complement hard and soft skills while working with organizational staff and community. A total of 477 school administrators and teachers are involved in this study. In addition, there are 15 school administrators and teachers who have participated in a focus group discussion. This study utilized mixed mode method, comprised of quantitative and qualitative design. Quantitative method using questionnaire and qualitative method using interview protocol to obtain data. The statistical data analysis that employed in this study including percentage, mean value, and standard deviation meanwhile content analysis is used to analyse qualitative data. The results of this study indicated that the level of leadership soft skills among educational administrators is high. This finding is further supported by qualitative findings revealed that educational administrators have to improve their communication skills, using technology to monitor and evaluate teachers’ teaching strategies, promote team work spirit and healthy interpersonal relationship. In conclusion, educational administrators’ leadership soft skills should be highly adapted in their administration in order to ensure the positive change of the teachers’ attitudes and behaviours.

Wallapha Ariratanaa , Saowanee Sirisookslipa , Tang Keow Ngangc (2014)Development of Leadership Soft Skills Among Educational Administrators a Faculty of Education, Khon Kaen University, Khon Kaen  volume5th pages1-6


การพัฒนาทักษะความอ่อนนุ่มของภาวะผู้นําในหมู่ผู้บริหารสถานศึกษา

ทักษะความอ่อนนุ่มของความเป็นผู้นํามีประโยชน์มากสําหรับการบริหารองค์กรอย่างมีประสิทธิภาพและมีประสิทธิภาพ การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวัดผลการพัฒนาทักษะความอ่อนอ่อนของภาวะผู้นําในหมู่ผู้บริหารสถานศึกษาโดยใช้แนวทาง ผู้บริหารโรงเรียนจําเป็นต้องเสริมทักษะที่แข็งและอ่อนนุ่มในขณะที่ทํางานร่วมกับเจ้าหน้าที่องค์กรและชุมชน ผู้บริหารโรงเรียนและครูทั้งหมด 477 คนมีส่วนร่วมในการศึกษาครั้งนี้ นอกจากนี้ยังมีผู้บริหารโรงเรียนและครู 15 คนที่เข้าร่วมการอภิปรายกลุ่มโฟกัส การศึกษานี้ใช้วิธีการโหมดผสมซึ่งประกอบด้วยการออกแบบเชิงปริมาณและเชิงคุณภาพ วิธีการเชิงปริมาณโดยใช้แบบสอบถามและวิธีการเชิงคุณภาพโดยใช้โปรโตคอลการสัมภาษณ์เพื่อรับข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูลทางสถิติที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ในขณะเดียวกันการวิเคราะห์เนื้อหาจะใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงคุณภาพ ผลการศึกษานี้ชี้ให้เห็นว่าระดับความเป็นผู้นําที่มีทักษะอ่อนในหมู่ผู้บริหารการศึกษาอยู่ในระดับมาก การค้นพบนี้ได้รับการสนับสนุนเพิ่มเติมจากผลการวิจัยเชิงคุณภาพที่เปิดเผยว่าผู้บริหารการศึกษาต้องพัฒนาทักษะการสื่อสารของพวกเขาโดยใช้เทคโนโลยีในการตรวจสอบและประเมินกลยุทธ์การสอนของครูส่งเสริมจิตวิญญาณการทํางานเป็นทีมและความสัมพันธ์ระหว่างบุคคลที่ดีต่อสุขภาพ โดยสรุปแล้วทักษะความอ่อนนุ่มของผู้นําของผู้บริหารสถานศึกษาควรได้รับการปรับให้เข้ากับการบริหารงานของพวกเขาเพื่อให้มั่นใจว่าทัศนคติและพฤติกรรมของครูจะเปลี่ยนแปลงไปในเชิงบวก


ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

STEM and STEAM Education in Russian Education: Conceptual Framework