Post pandemic education: Distance education to artificial intelligence based education

Post pandemic education: Distance education to artificial intelligence based education


Abstract

 The concept of distance education has become even more substantial in the days when humanity is having difficult times with pandemic. Besides, there is an idea that education will have transformed when the life after pandemic starts. Aim of this research is to discuss artificial intelligence-supported or artificial intelligence-based education, which is a type of distance education and to contribute to people’s manifesting different perspectives on education, which has differentiated under emergency cases such as pandemics or natural disasters and in technological advances as well. To reveal methods that can contribute to increase efficiency of distance education is aimed within the scope of the research. Whether the human education may be left to machines or not, and what kind of situations will be encountered if such a system is used is discussed within the scope of the research. Results indicate that artificial intelligence-based education should be discussed in depth by stakeholders in all areas and should be arranged for the benefit of human beings.


Mehmet Şeren, Zeynel Özcan /International Journal of Curriculum and Instruction 13(1)Special Issue (2021) 212-225

       

  โพสต์การศึกษาการระบาดใหญ่ : การศึกษาทางไกลเพื่อการศึกษาตามปัญญาประดิษฐ์              

แนวคิดของการศึกษาทางไกลได้กลายเป็นเรื่องสําคัญมากขึ้นในวันที่มนุษยชาติกําลังมีช่วงเวลาที่ยากลําบากกับการระบาดใหญ่ นอกจากนี้ยังมีความคิดที่ว่าการศึกษาจะเปลี่ยนไปเมื่อชีวิตหลังจากการระบาดเริ่มขึ้น จุดมุ่งหมายของการวิจัยนี้คือเพื่อหารือเกี่ยวกับการศึกษาที่ได้รับการสนับสนุนจากปัญญาประดิษฐ์หรือปัญญาประดิษฐ์ซึ่งเป็นประเภทของการศึกษาทางไกลและเพื่อนําไปสู่มุมมองที่แตกต่างกันของผู้คนเกี่ยวกับการศึกษาซึ่งมีความแตกต่างภายใต้กรณีฉุกเฉินเช่นการระบาดใหญ่หรือภัยพิบัติทางธรรมชาติและความก้าวหน้าทางเทคโนโลยีเช่นกัน เพื่อเปิดเผยวิธีการที่สามารถนําไปสู่การเพิ่มประสิทธิภาพของการศึกษาทางไกลมีวัตถุประสงค์ภายในขอบเขตของการวิจัย ไม่ว่าการศึกษาของมนุษย์อาจถูกทิ้งไว้ที่เครื่องจักรหรือไม่และสถานการณ์ประเภทใดที่จะพบหากใช้ระบบดังกล่าวถูกกล่าวถึงภายในขอบเขตของการวิจัย ผลการศึกษาชี้ให้เห็นว่าการศึกษาโดยใช้ปัญญาประดิษฐ์ควรได้รับการกล่าวถึงในเชิงลึกโดยผู้มีส่วนได้เสียในทุกด้านและควรจัดให้มีขึ้นเพื่อประโยชน์ของมนุษย์


ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

STEM and STEAM Education in Russian Education: Conceptual Framework