Learning Agility of School Administrators: An Empirical Investigation

 Learning Agility of School Administrators: An Empirical Investigation

Abstract In this study, it was aimed to determine whether school administrators' learning agility levels differ according to their gender, seniority, school levels served, educational status, ages and administrative duties (principal and vice-principal). The research was carried out according to the survey model frequently used in quantitative research methods. A total of 428 volunteer administrators composed of 160 school principals and 268 vice-principals participated in the study. The data were collected with the “Marmara Learning Agility Scale” developed by Yazıcı and Özgenel (2020). The collected data were analyzed using t-test and ANOVA tests in the SPSS statistics program. According to the analysis, school administrators' overall level of learning agility is very high. While learning agility levels did not differ significantly according to the gender and school levels of the administrators, the level of learning agility of administrators who have postgraduate education is higher than that of who’s having only a bachelor’s degree. In addition, the learning agility levels of school principals are higher than vice principals. Similarly, administrators with higher seniority and age have higher learning agility than administrators with lesser seniority and age.


Mustafa Özgenel, Assoc. Prof.,Learning Agility of School Administrators: An Empirical Investigation, Faculty of Education, Istanbul Sabahattin Zaim University, 17 Number 1, 2021,(1-15)

ความคล่องตัวในการเรียนรู้ของผู้บริหารโรงเรียน: การสืบสวนเชิงประจักษ์

บทคัดย่อในการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อตรวจสอบว่าระดับความคล่องตัวในการเรียนรู้ของผู้บริหารโรงเรียนแตกต่างกันตามเพศอายุงานระดับโรงเรียนที่ทําหน้าที่สถานะการศึกษาอายุและหน้าที่การบริหาร (ครูใหญ่และรองอาจารย์ใหญ่) การวิจัยได้ดําเนินการตามรูปแบบการสํารวจที่ใช้บ่อยในวิธีการวิจัยเชิงปริมาณ ผู้บริหารอาสาสมัครทั้งหมด 428 คน ประกอบด้วยครูใหญ่โรงเรียน 160 คน และรองผอ.268 คน เข้าร่วมการศึกษา ข้อมูลถูกรวบรวมด้วย "ระดับความคล่องตัวในการเรียนรู้ของ Marmara" ที่พัฒนาโดย Yazıcı และ Özgenel (2020) ข้อมูลที่รวบรวมได้รับการวิเคราะห์โดยใช้การทดสอบ t-test และ ANOVA ในโปรแกรมสถิติ SPSS จากการวิเคราะห์พบว่า ระดับความคล่องตัวในการเรียนรู้โดยรวมของผู้บริหารสถานศึกษาอยู่ในระดับมาก ในขณะที่ระดับความคล่องตัวในการเรียนรู้ไม่ได้แตกต่างกันอย่างมีนัยสําคัญตามเพศและระดับโรงเรียนของผู้บริหารระดับความคล่องตัวในการเรียนรู้ของผู้ดูแลระบบที่มีการศึกษาระดับสูงกว่าผู้ที่มีการศึกษาระดับปริญญาตรีเท่านั้น นอกจากนี้ระดับความคล่องตัวในการเรียนรู้ของครูใหญ่ของโรงเรียนสูงกว่ารองอาจารย์ใหญ่ ในทํานองเดียวกันผู้ดูแลระบบที่มีอายุงานและอายุสูงกว่ามีความคล่องตัวในการเรียนรู้สูงกว่าผู้ดูแลระบบที่มีอายุงานและอายุน้อยกว่า


ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

STEM and STEAM Education in Russian Education: Conceptual Framework